فروشنده ذرت با کیفیت در ساری

ذرت از جمله گیاهان دانه ای روغنی است که از آن در تهیه یکی از محبوب ترین تنقلات که پاپ کرن است، استفاده می‌شود. درباره ذرت و انواع آن چه می‌دانيد؟ خواص عدس برای سنگ کلیه برای بدن کدام است؟ چه کسانی فروشنده ذرت هستند؟ تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید تا در این زمینه اطلاعات تکمیلی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛

فروشنده ذرت با کیفیت در ساری

بررسی انواع ذرت در بازار

بررسی انواع ذرت در بازار ذرت پس از برنج و گندم در رتبه سوم مهمترین غلات جهان قرار دارد و به آن پادشاه غلات گفته می‌شود. این گیاه روغنی نشأت گرفته از جنوب مکزیک است و کاربردهای فراوانی از جمله خوراک انسان، غذای دامی و کاربرد در صنایع مختلف را دارد. انواع ذرت را بر اساس شکل ظاهری و نوع استفاده از ذرت به دسته های زیر تقسیم می‌کنند؛

۱. ذرت دندان اسبی: این نوع ذرت از متداول ترین ذرت ها در بازار بوده و مصارف دانه ای و علوفه ای دارند. به دلیل شکل ظاهری دانه که به صورت دندان های مرتب و فرو رفته هستند، به آن ذرت دندان اسبی گفته می‌شود. رنگ دانه ها از سفید تا زرد متغیر بوده و بعضا مخلوطی از چند رنگ است.

۲. ذرت بلوری: این نوع عدس سبز ساسکن دارای دانه های گرد و بلوری بوده که مانند شیشه است. این نوع ذرت تنها مصرع علوفه ای دارد و رنگ دانه های آن از کرمی تا نارنجی متغیر است.

۳. ذرت آردی: این نوع ذرت همان طور که از اسمش برمی آید در تهیه آرد نشاسته ذرت به کار می‌رود و به همین دلیل به آن ذرت نشاسته ای هم گفته می‌شود. رنگ این گونه ذرت تنها به رنگ سفید است.

۴. ذرت قندی: این نوع ذرت فقط خوراک انسان بوده و مصرف دیگری ندارد، دانه های آن از نوع گرد است و به عنوان بلال تازه مصرف می‌گردد.

۵. ذرت پاپ کرنی: این نوع ذرت نیز تنها به مصرف انسان می‌رسد و دانه های آن در اثر حرارت پف می‌کند و در ایران به این ذرت بو داده شده پفیلا هم گفته می‌شود. هر چه این نوع دانه بیشتر پف کند به معنای کیفیت بالای آن است.

۶. ذرت غلاف دار: این نوع ذرت را جد تمامی ذرت ها می‌دانند و در آن دانه ها به شکل سبوس و غلاف کنار هم قرار گرفته اند و از زیباترین رنگ های آن بنفش است.

4 خاصیت ذرت برای بدن

4 خاصیت ذرت برای بدنذرت به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فعال و ویتامین C باعث عملکرد بهتر رشد سلولی شده و از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری می‌کند. همچنین این آنتی اکسیدان ها با عواملی سرطانی در بدن مبارزه کرده و از بروز سرطان هایی نظیر سرطان سینه و سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.

ذرت حاوی آهن و فولات بوده که باعث بهبود گردش خون بویژه در پوست سر شده و با تحریک و تغذیه فولیکول های ریشه مو، باعث استحکام آن شده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. همچنین آهن باعث خون‌سازی در بدن می‌شود و از این رو مصرف آن به کودکان و زنان باردار توصیه می‌شود.

ذرت سرشار از فیبر است که به دستگاه گوارش کمک کرده و آن را پاکسازی می‌کند و از ایجاد التهاب و زخم معده جلوگیری می‌کند و باعث هضم بهتر غذاها می‌شود.

همچنین ذرت باعث پاکسازی روده ها از سموم شده و با نرم کردن مدفوع از یبوست جلوگیری می‌کند.

مرکز فروش ذرت در استان تهران

مرکز فروش ذرت در استان تهراناز آنجایی که ذرت در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر پرورش میابد اغلب فروشندگان آن از جنوب هستند. کشاورزان ذرت این محصول را به سایر مناطق ایران نظیر تهران ارسال می‌کنند و به این منظور مرکز فروش ذرت راه اندازی شده است که سایت اینترنتی بوده و مشتریان می‌توانند به راحتی بدون اتلاف وقت در هر ساعت از شبانه روز اقدام به سفارش انواع ذرت مرغوب و با کیفیت نمایند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما